Pers consumenten

Nieuwe productiehal ontstaat

Weinor breidt fabriek in Möckern uit

Precies op tijd voor het 30e bedrijfsjubileum van de bedrijfsvestiging Möckern breidt Weinor haar capaciteiten in the productiefabriek in Sachsen-Anhalt uit. Pal naast het bestaande bedrijfsgebouw moet dit jaar nog met de nieuwbouw van een ca. 7350 m2 grote, zeer moderne productiehal worden gestart. Als alles volgens plan verloopt, is deze in het voorjaar van 2023 klaar.

Met de moderne productiehal wil Weinor, marktleider in Noord-Europa voor zon- en weerbescherming op het terras, nieuwe ruimte creëren om voorbereid te zijn op de toekomst. Hiervoor wordt geïnvesteerd in installaties die volgens de nieuwste ecologisch en ook economische richtlijnen wordt aangebracht. De eerste steen voor het project wordt eind september 2021 gelegd.

“Met onze nieuwbouw zetten wij een belangrijke stap in de richting van de toekomst,” zegt fabrieksleider Frank Rappholz. “Met inachtneming van arbeidseconomische en gezondheidsaspecten zullen we de werkplekken hier bijzonder medewerker-vriendelijk vormgeven. Bovendien garanderen wij dat onze productie ook verder volgens de nieuwste stand van de techniek blijft en stellen zeker dat wij door de uitgebreide capaciteiten optimaal zijn uitgerust voor toekomstige uitdagingen. Onze vakverkopers zullen net zo van de nieuwe fabriek profiteren als onze medewerkers.”

Nu wordt er al op het terrein een nieuw gebouw opgericht, dat nog in de steigers staat. Dit gebouw moet in juli dit jaar in gebruik worden genomen en ruimte bieden voor sanitair en kantoorruimtes.

Fotoquelle: weinor GmbH & Co. KG

Fotoquelle: weinor GmbH & Co. KG

Fabrieksleider Frank Rappholz op het bouwterrein van de toekomstige nieuwe productiehal