Zonwering

 

 

Winkelen in de schaduw

In het City Outlet Bad Münstereifel maken 53 zonneschermen van weinor reclame voor merkproducten en verschaffen aangename schaduw voor de etalages.

Het outlet-winkelen is al een geruime tijd booming business. Het is voornamelijk populair omdat consumenten gunstig geprijsde merkproducten kunnen kopen op één centrale plek. Nieuw in 2014 was het concept van City Outlet Bad Münstereifel. Hier werd niet op een open plek nieuw gebouwd, maar gelijk een complete binnenstad tot outlet verklaard. Dit was mogelijk omdat het gezellige Eifel-stadje al langere tijd met leegstand en dalende huizenprijzen te maken had. Lokale investeerders begonnen met dit innovatieve verkoopconcept, zodat er weer meer leven in de stad komt en de gemeentelijke financiële situatie weer verbeterd wird. Geleidelijk aan werden de leegstaande woningen en winkels gekocht door bedrijven en werden verhuurt aan merk bedrijven. Deze zijn nu over de gehele centrum van het middeleeuwse stadje verspreid.

weinor zonnescherm Livona: edele en onopvallende designoplossing

Om de aansluiting van de individuele merken bij de City Outlet duidelijk te maken was een herkenningspunt nodig. De keuze viel op een klassieke zonwering. Alle bij de City Outlet behorende sport-, mode- en designer merken moesten worden gekenmerkt door gelijk gekleurde zonneschermen. Het bedrijf Efra Lichtwerbung, welke de City Outlet reeds van reclame- en informatiesystemen en straatmeubilair had voorzien, nam contact met weinor op, de marktleider voor zon- en weerwering in Noord-Europa. Deze bood zijn designscherm Livona als passende oplossing aan. Het voordeel: met haar slanke optiek past ze onopvallend bij het historische centrum. Het hoogwaardige doek is probleemloos te bedrukken en de opdrachtgever kon uit 150 doekdessins het juiste dessin kiezen.

Heel veel stof

Het open-zonnescherm Livona overtuigd door duidelijke lijnen en een reductie tot de essentie. Het puristische zonnescherm geeft een zwevende indruk en verschaft zicht op heel veel stof. Mooi gevormde aluminium zijkappen, een extra slank uitvalprofiel en een nagenoeg onzichtbare draagbuis maken het hoogwaardige uiterlijk af. Livona was dus precies de juiste keuze. De verantwoordelijken in Bad Münstereifel kozen voor elegant antracietgrijs als herkenningskleur van de City Outlet winkels. Bovendien werd er gekozen voor de variant met dak, zodat het doek ook betrouwbaar beschermt is tegen weersinvloeden. Nu sieren 26 Livona zonneschermen het stadsbeeld. Ook een tweede zonweringsoplossing van weinor wird ingezet, het uitvalscherm Aruba. Deze beschaduwt een deel van de etalageramen. Aruba beschikt over onopvallende geleiderprofielen, windvergrendeling en een hoge spanning voor een strak doek, een optisch hoogtepunt voor iedere etalage.

Succesvolle showcaste

Outlet-manager Lars Wenninga is uiterst tevreden met de zonweringsoplossingvan weinor. “Het was belangrijk voor ons dat de zonneschermen als onderdeel van de corporate identity aan de ene kant optisch onopvallend zijn en aan de andere kante en waardige indruk afgeven. Dat is met de zonneschermen van weinor absoluut gelukt.” De inmiddels meer dan 40 outlet merken worden binnenkort aangevuld door andere partners. Dan hangen er binnenkort vast en zeker nog meer Livona´s en Aruba´s in het pittoreske Bad Münstereifel.

Opmerking: De op deze site getoonde afbeeldingen mogen alleen worden gebruikt met toestemming van weinor GmbH & Co. KG.

http://www.efra.de

Meer informatie over de weinor producten:

Livona / LED

Livona / LED

Intelligente technologie is de basis voor het minimalistische design van het open zonnescherm Livona.

Meer beleven …