Pers vakhandel

Frisse lucht voor de zonweringsbranche

Nieuwe pergola-zonwering weinor PergoTex II van weinor

Met weinor PergoTex II sluit weinor het gat tussen knikarmscherm en glazen overkapping. Het weervaste pergola-systeem met vouwtechniek overtuigt door eenvoudige montage en service, modern design en vele gedetailleerde technische innovaties.

Niet iedereen had genoeg aan de keuze tussen zonnescherm en terrasoverkapping. Wie weerbescherming wil, maar gelijktijdig bij mooi weer ook van de blauwe lucht en de zon wil genieten, kon bij vakhandelaren niet altijd verder geholpen worden. De nieuwe pergola-zonwering weinor PergoTex II van weinor vult dit gat. De rubuuste PVC-bespanning is waterdicht, vuilafstotend en windstabiel. Tegelijkertijd laat zij zich per druk op de knop openen, zodat de gebruiker als in een cabrio van het „openlucht-gevoel“ genieten kan.

Betrouwbare afwatering

De weinor innovatie-afdeling heeft bij de tweede generatie van het PergoTex-systeem een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd. Zo overtuigen bijvoorbeeld innovaties bij de gecontrolleerde waterafvoer. Het doek-beschermdak bestaat nu uit een aluminium-kamerprofiel. Deze vermindert de geluidsontwikkeling bij regen. Tevens verhindert hier een afwateringssysteem, dat water ongecontroleerd op het doek of het terras druppelt. De regen wordt via een goot door de staanders naar onderen afgevoerd. De hoogte van de waterafvoer-uitgang op de staanders kan ter plaatse, afhankelijk van de structurele vereisten, variabel bepaalt worden. Afvoergoot en staander zijn met aparte kamers uitgerust, waarin kabels voor extra producten weggewerkt kunnen worden.

De pergola-zonwering kan met hellingen in het bereik van nul tot 25 graden gemonteerd worden. Een minimum helling van acht graden zorgt voor een betrouwbare regenafvoer, zonder dat er waterzakken ontstaan.

Eenvoudige montage, snelle service

Weinor heeft de optioneel verkrijgbare LED-verlichting in de dwarsstijlen van het vouwdak geïntegreerd. Dat ziet niet alleen hoogstaand uit, het bespaard de monteur weer tijd om een losse lichtlijst te installeren. Tot 48 spots zijn integreerbaar. Deze zijn uiterst energie-efficiënt, laten zich dimmen en zijn via draadloze technologie te besturen. Een vereenvoudigde montage is mogelijk gemaakt door de voorgemonteerde kleefdichtingen. Op deze manier zijn er geen kit-werkzaamheden noodzakelijk. Ook qua service kunt u tijd besparen met de weinor PergoTex II. Het revisie-bereik is gemakkelijk toegankelijk en snel te openen. Makkelijk is ook de integratie van extra producten zoals verwarmingssystemen en verticale zonwering: de kabel aansluiting bereid weinor op bestelling alvast voor. Nog een voordeel qua aansluiting van andere producten: de staanders zijn nu hoekiger uitgevoerd. Volglazen-onderbouwelementen en verticale zonwering laten zich hierdoor zonder aanslagprofiel bevestigen. Verder heeft weinor bij de ontwikkeling van weinor PergoTex II op het vertrouwde en bewezen treksysteem teruggegrepen. Belastbare en duurzame componenten zorgen voor een gelijkmatig in- en uitsturen. Het beschikt over een bijzonder resistente tandriem op kogellagers en zeer stille looprollen.

Modern design

In termen van optiek toont weinor zich zoals gebruikelijk veeleisend. weinor PergoTex I trekt met een moderne, strakke vormgeving de aandacht naar zich toe, er zijn tevens geen schroeven zichtbaar. Geselecteerde doeken brengen een aangename, warme sfeer op het terras. De PVC-bespanning is er in twee varianten: Pergona classic en de nieuwe collectie Pergona transparant mit hogere lichtdoorlatendheid.

Professionele verkoopondersteuning

Om zijn vakhandelaren bij de verkoop van de weinor PergoTex II te ondersteunen, stelt weinor een veelvoud aan reclamemiddelen ter beschikking. Daartoe behoren onder andere een showroom scherm, roll-up banner en doekcollectie. Wie niet genoeg ruimte heeft voor een showroom scherm, kan een grote display bestellen. Tevens kunnen weinor vakhandelaren gebruik maken van de brochure „Cabrio gevoel“. Indrukwekkende beelden verduidelijken de voordelen van de weinor PergoTex II en maken consumenten enthousiast om zich in de nieuwe pergola-zonwering te verdiepen.  Daarnaast staat er natuurlijk ook een scholingsprogramma klaar voor verkoop en montage.

weinor PergoTex II is naar verwachting vanaf eind mei 2015 bestelbaar.

Foto 1

Foto 1 Pergola Markise PergoTex II

Pergola Markise PergoTex II

PergoTex II van weinor: de robuuste PVC-bespanning laat zich per druk op de knop besturen en is regendicht, vuilafstotend en windstabiel.

Foto 2 Pergola Markise PergoTex II

Pergola Markise PergoTex II

De pergola-zonwering wordt automatisch opgevouwen en als pakket onder het doek-beschermdak geparkeerd.

Foto 3 Pergola Markise PergoTex II

Pergola Markise PergoTex II

Moderne, heldere vormgeving: de nieuwe pergola-zonwering van weinor overtuigt door rechtlijnig design.

Foto 4 Pergola Markise PergoTex II

Pergola Markise PergoTex II

Een afwateringssysteem zorgt ervoor dat het regen von het doek-beschermdak gecontroleerd afgevoerd wordt.