Half-cassette is verleden tijd

Nieuw knikarmscherm Semina Life van weinor

Weinor brengt aan de start van het nieuwe seizoen een nieuw knikarmscherm op de markt. Semina Life overtuigt door de combinatie van modern design, hoogwaardige Weinor-techniek en een uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding. De fabrikant plaatst de Semina Life daarmee als aantrekkelijk alternatief voor een half-cassettescherm.

Het kenmerk van de Semina Life is haar veelzijdigheid. Het scherm is geschikt voor talrijke situaties en terrasgroottes en laat zich met passende accessoires zoals een Volant Plus of LED-verlichting uitbreiden. Design-georiënteerde klanten krijgen ook waar voor hun geld. Prachtige kopplaat-ringen in edelstaal-look zorgen ervoor dat de zijdelingse design-afdekkingen een opvallend visueel accent zijn.

Hoogwaardige techniek

Ook qua techniek laat de Semina Life niets te wensen over. Ze is uitgerust met de bewezen LongLife-arm van weinor. De hightech-band is zeer belastbaar en heeft tijdens testen meer dan 100.000 cycli onbeschadigd doorstaan. Tevens zorgt deze arm voor een perfecte doekstand en is uiterst geluidsarm. Een geïntegreerde regengoot voert regenwater gecontroleerd af en beschermt zo het doek en de techniek tegen vochtigheid. Dempende inlooprollen maken een nagenoeg slijtagevrij en zacht sluiten van het zonnescherm mogelijk. De neiging van de cassette wordt niet – zoals bij de weinor premium zonneschermen Opal Design II en Zenara – via de knikarm versteld, maar via de consoles. Het onderste deel van de console is gemakkelijk te openen en biedt zo een service-vriendelijke toegang.

Met Volant Plus en LED-verlichting uit te breiden

Veel consumenten hechten waarde aan verlichting en verticale zicht- en zonwering. Om ook in deze behoefte te voorzien is de Semina Life optioneel met in de cassette geïntegreerde, traploos dimbare LED-verlichting en Volant Plus verkrijgbaar. De Volant Plus is optisch onopvallend in het uitvalprofiel van het scherm verwerkt en met een doeklengte tot 210 cm verkrijgbaar. Tevens is de Volant Plus met een modern OptiFlow-systeem uitgerust. Daarbij wordt de doekbuis over de gehele lengte gelijkmatig glijdend ondersteund. Dit verbeterd het oprollen van het doek, ook bij grotere breedtes. De Volant Plus kan net zoals het zonnescherm naar wens per slingeraandrijving of met motoraandrijving bediend worden.

„Één voor allen“

Onder het motto „Één voor allen“ vermarkt Weinor de veelzijdigheid van de Semina Life en wil bij verschillende groepen klanten interesse opwekken voor dit terrasscherm. Voornamelijk voor vakhandelaren, die een zonnescherm in het middelste prijssegment zoeken, is Semina Life volgens de fabrikant een uitstekend alternatief – vooral in vergelijking met half-cassetteschermen. „Kwaliteit, design, prijs – bij de Semina Life klopt gewoon alles“, daarvan is Giuseppe Pizzulli, productmanager bij weinor, overtuigt. „En voor klanten, die optiek en kwaliteit nog belangrijker vinden, bieden wij met onze design-schermen Opal Design II en Zenara hoogwaardige alternatieven.“

Technische gegevens weinor Semina Life:

Max. breedte: 650 cm
Max. uitval: 400 cm
Afm. cassette: 307 mm (b) x 194 mm (h)
neiging verstelling: 5° bis 25°
Montagevarianten: Wand-, Decken-, Dachsparrenmontage möglich
Uitval Volant Plus: 100 cm, 150 cm, 210 cm
Optioneel: integrierte LED Beleuchtung, Volant Plus, Heizsystem Tempura, Kurbelantrieb für Markise und Volant Plus
Afbeelding 1

Afbeelding 1 weinor Semina Life

weinor Semina Life

Het nieuwe cassettescherm Semina Life van weinor overtuigt door een succesvolle combinatie van design, kwaliteit en prijs.

Afbeelding 2 weinor Semina Life

weinor Semina Life

Als uit één stuk: de Volant Plus is naadloos in het uitvalprofiel van de Semina Life geïntegreerd. Hij is net als het scherm via motor of, zoals hier afge-beeld, met slingeraandrijving te bedienen.

Afbeelding 3 weinor Semina Life

weinor Semina Life

De neiging van het scherm is service-vriendelijk via de gemakkelijk te openen consoles te verstellen.

Afbeelding 4 SeminaLife

SeminaLife

Het nieuwe cassettescherm Semina Life van Weinor verschaft een aangename sfeer op ieder terras.

Afbeelding 5a, b en c SE2S1512

SE2S1512

Voorbeelden van de design-mogelijkheden met de kopplaat-ringen van de Weinor Semina Life. De binnenkant wordt op de framekleur van de cassette aangepast.

Afbeelding 6 SE2S15

SE2S15

Optische highlights zijn de kopplaat-ringen in edelstaal-look. Optioneel is geïntegreerde LED-verlichting in de cassette ook mogelijk bij de weinor Semina Life.

Afbeelding 7 SeminaLife

SeminaLife