Het beste gespannen

Nieuwe serrezonwering van weinor

Voor inzet onder een terrasoverkapping of serre brengt fabrikant weinor de serrezonwering Sottezza II op de markt. Zij beschikt over een betrouwbaar spansysteem en laat zich gemakkelijke monteren. De variant Sottezza II OptiStretch is aan alle kanten compleet gesloten. Dat zorgt voor een strak doek en verhindert lichtinval tussen transportprofiel en doek.

Solide doekspanning is bij zonneschermen een cruciaal aspect. Daarom gebruikt weinor bij de Sottezza II een bijzonder koordspansysteem. Deze is met een Tex-kabel uit de zeezeiltechniek uitgerust en zorgt voor een langdurig strakke doekstand. Het Tex-kabel is uiterst slijt- en trekvast. Het spansysteem heeft zich al jarenlang bij serrezonweringen van weinor bewezen. Sottezza II is er in twee uitvoeringen: Stretch en OptiStretch.

Sottezza II OptiStretch is rondom gesloten. Net als bij een ritssluiting is het doek betrouwbaar gespannen en geen hangende zijzomen. Tevens reduceert deze techniek bij grote systemen het in het midden doorhangen van het doek.

Montagevriendelijk systeem met nieuwe inbouwtechniek

Sottezza II maakt de montage voor de monteur bijzonder gemakkelijk. Het koordspansysteem is vooraf geïnstalleerd en de veren zijn reeds voorgespannen. Tevens heeft weinor een nieuwe inbouwtechniek ontwikkeld. Per Drag & Drop wordt de cassette probleemloos van achteren ingehangen en in alle rust vastgeschroefd. Zo vergaat de montage veel gemakkelijker dan bij andere zonweringstypes. Een ander highlight: Sottezza II is in delen te monteren, cassette en profiel zijn los van elkaar te monteren. Daardoor is complete montage op de grond niet nodig. Slechts 2 monteurs zijn nodig om het systeem te bevestigen. Dat scheelt niet alleen tijd, maar ook personeelskosten.

Ook het inleren van de motor is snel gebeurd. Sottezza II is met een nieuwe motor-generatie uitgerust welke over een automatische installatie functie beschikt. Voor het inleren van de motor is het voldoende om het scherm naar de eindpositie te sturen en vervolgens non-stop in te sturen. Optionele functies als LED-verlichting of besturingen zijn optimaal in de cassette geïntegreerd en hoeven niet arbeidsintensief op locatie gemonteerd te worden.

Sfeermaakster onder het dak

De slanke, mooi gevormde constructie en een grote keuze aan framekleuren en doeken brengen een huiselijke sfeer onder de terrasoverkapping of serre. Het doekdessin komt volledig tot zijn recht. Ook zorgt de in de cassette geïntegreerde LED-verlichting voor een hoogwaardige optiek. Zij voegt zich discreet en zonder zichtbare schroeven bij de zonneschermconstructie. De LED-verlichting is met de weinor besturing BiConnect traploos dimbaar.

Foto 1

Foto 1 Sottezza II

Sottezza II

De ondergemonteerde serrezonwering Sottezza II van weinor is met een betrouwbaar spansysteem uitgerust en is gemakkelijk te monteren.

Foto 2 Sottezza II

Sottezza II

Het mooi gevormde design garandeert terrasgenot op top-niveau.

Foto 3 Sottezza II

Sottezza II

In de cassette geïntegreerde LED-verlichting brengt sfeervol warm licht op het terras.

Foto 4 Sottezza II

Sottezza II

Geen lichtinval tussen transportprofiel en doek: Sottezza II OptiStretch (links) heeft een rondom gesloten doek. Beide varianten zijn met een be-trouwbaar spansysteem uitgerust.